အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) ရေးဆွဲရေး လုပ်ငန်းညှိနှိုင်း အစည်းအဝေး ကျင်းပ

အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) ရေးဆွဲရေး လုပ်ငန်းညှိနှိုင်း အစည်းအဝေး ကျင်းပ


ပြန်ကြားရေးဝန်ကြီးဌာန/ နေပြည်တော် / December 04, 2020
image_latest


နေပြည်တော် ဒီဇင်ဘာ ၄

အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) ရေးဆွဲရေး လုပ်ငန်းညှိနှိုင်း အစည်းအဝေးကို ယနေ့နံနက် ၉ နာရီခွဲတွင် ဗီဒီယိုကွန်ဖရင့် စနစ်ဖြင့် ကျင်းပသည်။

အစည်းအဝေးသို့ ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာ မျိုးသိမ်းကြီး၊ ဒုတိယဝန်ကြီး ဦးဝင်းမော်ထွန်း၊ တိုင်းဒေသကြီး ပြည်နယ်များမှ လူမှုရေးဝန်ကြီးများ၊ တိုင်းရင်းသားရေးရာဝန်ကြီးများ၊ အမြဲတမ်းအတွင်းဝန်၊ ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနရှိ ဦးစီးဌာနများမှ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ၊ တက္ကသိုလ် ကောလိပ်များမှ ပါမောက္ခချုပ်များ၊ ကျောင်းအုပ်ကြီးများ၊ တိုင်းဒေသကြီး ပြည်နယ်ပညာရေးမှူးများ၊ ခရိုင် မြို့နယ် ပညာရေးမှူးများနှင့် သက်ဆိုင်ရာ တာဝန်ရှိသူများ တက်ရောက်ကြသည်။

ရှေးဦးစွာ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးက ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၁၆-၂၀၂၁) အရ ပညာရေး ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများကို အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ရွက်ရာတွင် မည်သည့် ခွဲခြားမှုမျှမရှိရေး၊ မည်သူတစ်ဦး တစ်ယောက်မျှ မကျန်ရှိရေး၊ ကျောင်းထွက်သူ မရှိရေး၊ သင်ယူခွင့် မဆုံးရှုံးရေးတို့ကို အခြေခံ၍ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါကြောင်း၊ ကျောင်းသား ကျောင်းသူ လူငယ်များအားလုံး လူသားကောင်းများ ဖြစ်လာစေရန်၊ ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်တတ်သူများ ဖြစ်လာစေရန်၊ တာဝန်ယူတာဝန်ခံ ဆောင်ရွက်တတ်သူများ ဖြစ်လာစေရန်၊ ဆန်းသစ်တီထွင်ဖန်တီး နိုင်စွမ်းရှိသူများ ဖြစ်လာစေရန် စသည့်မျှော်မှန်း ရလဒ်များဖြင့် ၂၁ ရာစု ပညာရေး အရည်အသွေးများ ပြည့်ဝစေရေး ဦးတည်ဆောင်ရွက် နေပါကြောင်း၊ နိုင်ငံတော်အစိုးရ အနေဖြင့် ပညာရေးပြုပြင် ပြောင်းလဲမှုများဆောင်ရွက်ရာတွင် ဘဏ္ဍာရေး ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုများ ပိုမိုမြှင့်တင်ဆောင်ရွက်ပေးခြင်း၊ ဆရာ ဆရာမနှင့် ဝန်ထမ်းများ၏ စွမ်းဆောင်ရည်များ ပိုမိုမြှင့်တင်ရန် ဆောင်ရွက်ပေးခြင်း၊ နည်းပညာနှင့် အခြေခံအဆောက် အအုံများ ပိုမိုဖြည့်ဆည်း ဆောင်ရွက်ပေးခြင်း၊ တိုင်းရင်းသားဒေသများကို ပိုမိုဦးစားပေး ဆောင်ရွက်ပေးခြင်းတို့ကြောင့် မူလတန်း၊ အလယ်တန်း၊ အထက်တန်းအဆင့် သင်ယူပြီး မြောက်မှုများ ပိုများလာသလို နည်းပညာနှင့် သက်မွေးသင်တန်းများ၊ တက္ကသိုလ်ပညာ သင်ယူခွင့် ရရှိသူများလည်း ပိုမိုတိုးတက် များပြားလာပါကြောင်း။

အရှေ့တောင်အာရှ မူလတန်းအဆင့် သင်ယူတတ်မြောက်မှုစစ်တမ်း (၂၀၁၉) ရလဒ်များ ထုတ်ပြန်မှုတွင်လည်း မြန်မာကျောင်းသားများသည် စစ်တမ်းကောက်ယူခဲ့သည့် နိုင်ငံ ၆ ခုအနက် အခြားနိုင်ငံ ၃ ခုထက် စွမ်းဆောင်ရည် ပိုမိုမြင့်မားနေပါကြောင်း၊ ကျောင်းအရွယ်အစား၊ ကျောင်းပစ္စည်း၊ လူမှုစီးပွားအခြေအနေတို့ ကွဲပြားသော်လည်း သင်ယူတတ်မြောက်မှု စွမ်းရည် ကွာဟချက်နည်းပါး ပါကြောင်း၊ မြန်မာနိုင်ငံနှင့် မလေးရှား နိုင်ငံသာလျှင် စစ်တမ်းကောက်ယူ သော ၆ နိုင်ငံအနက် ကျောင်းသား တစ်ဦးလျှင် ကျောင်းသုံးဖတ် စာအုပ်တစ်စုံနှုန်း ထောက်ပံ့ ပေးခြင်း၊ ကျောင်းသား ၃ ပုံ ၁ ပုံ၏ သင်္ချာ တတ်မြောက်မှု စွမ်းရည်မှာ ပျမ်းမျှအထက်၌ရှိခြင်း၊ ကျောင်းသား ၄ ပုံ ၁ ပုံ၏ စာဖတ် စွမ်းရည်မှာ  ပျမ်းမျှအထက်၌ရှိခြင်း၊ ကျောင်းသား ၅ ပုံ ၁ ပုံ၏ အရေး စွမ်းရည်မှာလည်း ပျမ်းမျှ အထက်၌ ရှိခြင်းတို့ကို စစ်တမ်းများတွင် တွေ့ရှိရပါကြောင်း၊ ယခုလို အောင်မြင်မှုများသည် ဆရာ ဆရာမများ၊ ကျောင်းအုပ်များ၊ တာဝန်ရှိသူများနှင့် တိုင်းဒေသကြီး ပြည်နယ် လူမှုရေးဝန်ကြီးများ၊ လွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်များ၊ မိဘ အုပ်ထိန်းသူ ပြည်သူများ အားလုံး ညီညီညွတ်ညွတ်ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်မှုများကြောင့်ပင် ဖြစ်ပါကြောင်း။

ပညာရေးပြုပြင် ပြောင်းလဲရေးဆောင်ရွက်ရာတွင်လည်း မည်သည့်လက်ဆောင်ကိုမှ ပေးခြင်း၊ ယူခြင်း ခွင့်မပြုသလို ဘက်လိုက်မှုမရှိအောင်လည်း ပွင့်လင်းမြင်သာစွာ အဓိကထားဆောင်ရွက် နေပါကြောင်း၊ အရည်အသွေးရှိသော ပညာရေးစနစ်ဦးတည် ဆောင်ရွက်ရေးအတွက် တာဝန်ရှိသူ များအားလုံး ညီညီညွတ်ညွတ်ဖြင့် ဆက်လက် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ပေးကြပါရန် မေတ္တာရပ်ခံ ပါကြောင်း ပြောကြားသည်။

ထို့နောက် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန အမြဲတမ်းအတွင်းဝန် ဒေါက်တာဇော်မြင့် က အမျိုးသား ပညာရေး မဟာဗျူဟာ စီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) ရေးဆွဲရေးလုပ်ငန်းများကို မိတ်ဆက်ရှင်းလင်း တင်ပြသည်။

ယင်းနောက် အခြေခံပညာဦးစီးဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဦးကိုလေးဝင်းက  အမျိုးသား ပညာရေး မဟာဗျူဟာ စီမံကိန်း(၂၀၂၁-၂၀၃၀) အခန်း (၅) အခြေခံပညာ ကဏ္ဍနှင့် ပတ်သက်၍ မိတ်ဆက် ရှင်းလင်းတင်ပြသည်။

ထို့နောက် အစည်းအဝေး တက်ရောက်လာကြသူများက အခြေခံပညာ သင်ရိုးညွှန်းတမ်း ဆောင်ရွက်နေမှု အခြေအနေများ၊ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်မည့် လုပ်ငန်းစဉ်များ၊ သိရှိလိုသည် များနှင့် စပ်လျဉ်း၍ ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးကြသည်။

ဆက်လက်၍ နည်းပညာ၊ သက်မွေးပညာနှင့် လေ့ကျင့်ရေးဦးစီးဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဒေါက်တာစိုင်းကျော်နိုင်ဦးက အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) အခန်း (၆) နည်းပညာနှင့် သက်မွေးပညာကဏ္ဍနှင့် ပတ်သက်၍လည်းကောင်း၊ အဆင့်မြင့်ပညာ ဦးစီးဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဒေါက်တာသိန်းဝင်းက အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာ စီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) အခန်း (၇) အဆင့်မြင့်ပညာ၊ သုတေသနနှင့် တီထွင်ဆန်းသစ်မှုကဏ္ဍနှင့် ပတ်သက်၍ လည်းကောင်း ရှင်းတင်ပြကြသည်။

ယင်းနောက် တက်ရောက်လာသူများက အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာစီမံကိန်း (၂၀၂၁-၂၀၃၀) နှင့်စပ်လျဉ်း၍ ဆွေးနွေးခဲ့ကြကြောင်း သိရသည်။

 

(သတင်းစဉ်)

HOT NEWS
January 4,